چرم طبیعی

معرفی کامل انواع چرم موجود در بازار و تفاوت آن‌ها

معرفی کامل انواع چرم طبیعی موجود در بازار و تفاوت آنها

انواع چرم و آشنایی با آن‌ها بحث بسیار مهمی است که باید هر کسی اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشد. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام خرید محصولات چرمی، فروشنده در مورد نوع چرم آن صحبت کند و شما به علت عدم آگاهی از این مسئله، متوجه منظور فروشنده نمی‌شوید. به همین خاطر در ادامه به بررسی کامل انواع چرم موجود در بازار و تفاوت آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

چند نمونه از چرم های موجود در بازار

 

چرم طبیعی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

انواع چرم‌ها، بر اساس دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ابتدا به ذکر موردی آن‌ها خواهیم پرداخت و سپس هر کدام را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد.

  • تقسیم‌بندی بر اساس منشاء: این تقسیم‌بندی شامل چرم حلال و چرم حرام می‌باشد.
  • تقسیم‌بندی بر اساس روش تولید: در این تقسیم‌بندی، چرم‌ها به 2 نوع چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم‌بندی می‌شوند.
  • تقسیم‌بندی بر اساس شکل ظاهری و طرح: چرم‌ها دارای شکل و طرح‌های فراوانی از جمله چرم ابروبادی، چرم الگانت و چرم ورنی می‌باشند که در ادامه به طور کامل به آن‌ها آشنا خواهیم شد.

انواع چرم طبیعی بر اساس منشاء

همانطور که گفته شد، اولین تقسیم بندی انواع چرم ها بر اساس منشاء آنها می باشد. بر این اساس، چرم حلال و چرم حرام وجود دارد. در ابتدا باید بگوییم که این اصطلاح تنها در بازار ایران و سایر کشورهای مسلمان رایج است. چرم حلال، چرمی است که از پوست حیوان حلال گوشت تهیه شده است به شرط آنکه به روش درست ذبح شده باشد. چرم حرام نیز، چرمی است که از پوست حیوانات حرام گوشت تهیه شده باشد.

انواع چرم طبیعی بر اساس روش تولید

مهمترین تقسیم‌بندی انواع چرم‌ها، تقسیم آن‌ها بر اساس روش تولید می‌باشد. با توجه به این تقسیم‌بندی، چرم‌ها به دو نوع چرم طبیعی و چرم مصنوعی شناخته می‌شوند. چرم طبیعی، چرمی است که از طریق دباغی کردن پوست حیواناتی همچون شترمرغ، گاو، کروکودیل، مار یا بز به وجود آمده است و به طور کلی به 3 دسته چرم سبک، چرم نیمه سنگین و چرم سنگین تقسیم می‌شوند. در حالی که چرم مصنوعی چرمی است که از کیفیت پایین‌تری نسبت به چرم طبیعی برخوردار است و از روش‌های صنعتی برای ساخت آن استفاده می‌شود.

تقسیم‌بندی چرم طبیعی بر اساس شکل ظاهری

این روش تقسیم‌بندی، یکی از کامل‌ترین روش‌های تقسیم‌بندی انواع چرم طبیعی می‌باشد که تقریبا تمامی چرم‌های موجود در بازار را در بر می‌گیرد. بر اساس این تقسیم‌بندی، می‌توان به چرم‌های زیر اشاره داشت:

چرم ابروبادی

این چرم که با نام چرم افکتی نیز شناخته می‌شود، دارای طرح ابر و باد می‌باشد.

چرم ورنی

یکی از مهم‌ترین انواع چرم‌ها، چرم ورنی است. این چرم که از جمله چرم طبیعی شناخته می‌شود، از دباغی پوست گاو، گوساله و بز به وجود می‌آید. سطح چرم ورنی بسیار براق می‌باشد چرا که با استفاده از یک لعاب لاکی آن را براق کرده‌اند. به همین دلیل به چرم لاکی نیز شناخته می‌شود. همین مسئله باعث شده است که از این چرم برای ساخت بهترین محصولات چرم زنانه و مردانه استفاده شود. چرم بروشاو هم تقریبا دارای سطح براقی است که شبیه به چرم ورنی می‌باشد و در ساخت لباس و کفش‌های رسمی به کار می‌رود.

 

بررسی انواع چرم طبیعی موجود در بازار

 

چرم جیر

یکی از زیباترین انواع چرم، چرم جیر می‌باشد. اگر به دنبال خرید محصولات چرمی هستید که زیبایی، مدرن بودن و لوکس بودن را به استایل شما اضافه کند، چرم جیر قطعا بهترین انتخاب خواهد بود. این چرم، از داخلی‌ترین قسمت پوست حیوان ساخته می‌شود. در نتیجه دارای پرزهای زیادی نیز می‌باشد. نکته‌ای که حائز اهمیت است، این است که پس از خرید چرم جیر، باید مراقبت‌های لازم را جهت حفظ آن انجام دهید. چرا که این نوع چرم بسیار آسیب پذیر است.

 

چرم اشبالت

این چرم که دارای طرفداران بسیار زیادی است، از لایه دوم و میانی پوست حیواناتی نظیر بز، گوسفند و گاو ساخته می‌شود. در نتیجه دارای پرز می‌باشد اما نه به اندازه چرم جیر. از طرفی استحکام چرم اشبالت از چرم جیر بیشتر است. همچنین در ساخت جدیدترین مدل‌ های کیف چرم طبیعی زنانه یا مردانه، از این چرم استفاده می‌شود.

 

چرم نبوک

اگر به دنبال خرید چرمی مستحکم و با دوام هستید، قطعا باید به سراغ چرم نبوک بروید. از آنجایی که این چرم از بیرونی‌ترین لایه پوست حیوانات ساخته می‌شود، بسیار محکم و با دوام می‌باشد. از این چرم برای ساختن، کفش، کیف و کمربند استفاده می‌شود.

 

چرم الگانت

چرم الگانت نیز از بالاترین لایه پوست حیوانات ساخته می‌شود و بسیار مستحکم است. همچنین شبیه چرم نبوک، این چرم نیز دارای سطحی لطیف می‌باشد. البته با این تفاوت که سطح آن اندکی براق است. این چرم نیز طرفداران بسیار زیادی در دنیای مد دارد. مجموعه ماتیسا مفتخر است اعلام کند که تمامی محصولات این مجموعه کاملا طبیعی و اورجینال هستند. شما می‌توانید همین الان سفارش خود را ثبت نمایید.

 

چرم کروکو

بسیاری از محصولات چرمی، دارای طرح‌هایی شبیه به طرح پوست کروکودیل یا مار هستند. این چرم‌ها که یا به صورت مصنوعی ساخته می‌شوند یا به صورت طبیعی، در ساخت کیف و کفش به کار می‌روند.

انواع چرم های موجود در بازار

 

چرم فلوتر

طراحان مد از چرم فلوتر که از پوست گاو تهیه می‌شود، برای ساخت و طراحی کیف، کفش و کمربند استفاده می‌کنند. چرا که این چرم ضخیم، لطیف و بسیار با دوام می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ما از جدیدترین مدل‌ های کیف چرم طبیعی زنانه و مردانه دیدن فرمایید و سفارش خود را ثبت کنید.

 

چرم چاپی

در دنیای امروزی، پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که بتوان طرح‌های متنوعی را بر روی انواع چرم‌ها چاپ کرد. به این گونه چرم‌ها، چرم چاپی می‌گویند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *