چرم طبیعی

نکات مهمی که هنگام خرید محصولات چرمی باید به آن توجه کرد

نکات مهمی که هنگام خرید محصولات چرمی باید به آن توجه کرد

هنگام خرید محصولات چرمی، باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ این سوال یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که در ذهن متقاضیان خرید محصولات چرمی وجود دارد. محصولات چرمی از ابتدای زندگی بشر تاکنون همراه او بوده‌­اند. در واقع از زمانی که انسان­‌ها شکار کردن را یاد گرفتند، محصولات چرمی نیز به عنوان لباس و پوشش، مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه، این محصولات به طور ویژه، وارد دنیای شگفت­انگیز مد و فشن شده است. به همین خاطر برند و شرکت­‌های مختلفی به فروش محصولات چرمی می­‌پردازند. اگر به دنبال خرید این محصولات هستید، باید با نکات مهم خرید محصولات چرمی نیز آشنا شوید. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

چرا محصولات چرمی؟

قبل از اینکه به بررسی نکات مهم خرید محصولات چرمی بپردازیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که اصلاً چرا باید به خرید محصولات چرمی فکر کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید به نکات زیر اشاره داشته باشیم:

  • محصولات چرمی معمولاً بادوام هستند و به همین خاطر شما می­‌توانید به مدت طولانی از این محصولات استفاده کنید.
  • محصولات چرمی در واقع تلفیقی از هنر سنتی و کلاسیک بشر است که حسی فوق­‌العاده لوکس و منحص ربه ­فرد را به شما منتقل می‌کند.
  • این محصولات به خوبی با بقیه لباس­های شما نیز ست می­شود. پس اگر در ست کردن لباس­های خود دچار مشکل می­باشید، محصولات چرمی می­تواند به شما کمک کند.
  • رنگ­بندی و طراحی محصولات چرمی، فوق­العاده زیبا و چشم­نواز است به گونه‌­ای که هر کسی را شیفته خود می­‌کند.
  • می‌توانید اعتماد به نفس خود را با استفاده از این محصولات به طور ویژه ای بالا ببرید.

نکات مهم خرید محصولات چرمی

اکنون نوبت آن است که به این سوال پاسخ دهیم، برای خرید محصولات چرمی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ در ادامه به ذکر موردی این نکات و سپس بررسی تفصیلی هر کدام خواهیم پرداخت. نکات مهم خرید محصولات چرمی عبارتند از:

  • جنس چرم.
  • بافت چرم.
  • ضخامت چرم.
  • بوی چرم.
  • انعکاس نور چرم.
  • دوام و ماندگاری چرم.
  • بافت پشت چرم.
  • رنگ و طراحی محصول.
  • یراق­‌آلات استفاده‌­شده در محصول.
  • قیمت محصولات چرمی.

نکات مهم خرید محصولات چرمی

 

جنس چرم

اولین و مهمترین نکته­‌ای که باید برای خرید محصولات چرمی بدان توجه داشت، جنس چرم می­‌باشد. محصولات چرمی، به طور کلی به دو نوع چرم طبیعی و مصنوعی تقسیم می­‌شوند. چرم طبیعی، چرمی است که مستقیماً از پوست حیوانات و با روش دباغی ­کردن ساخته شده است. به همین خاطر، دوام و کیفیت بسیار بالایی دارد. در حالی که چرم مصنوعی از مواد شیمیایی تشکیل شده است. از آنجایی که چرم­‌های طبیعی طرفداران زیادی دارند، ممکن است برخی از فروشندگان، چرم مصنوعی را به عنوان چرم طبیعی به شما بفروشند. در نتیجه باید هنگام خرید محصولات چرمی به این مسئله توجه زیادی داشته باشید.

بافت چرم

بافت چرم نیز می‌­تواند در انتخاب آن تعیین ­کننده باشد. در واقع اگر به دنبال خرید محصولات چرمی طبیعی هستید، باید بدانید که بافت چرم طبیعی، بافتی غیرمسطح و صیقل­ نیافته می‌­باشد. به عبارتی شما باید بتوانید بر روی سطح چرم طبیعی، دانه­‌های چرم را مشاهده کنید.

ضخامت چرم

سومین موردی که می­‌توان آن را از جمله نکات مهم خرید محصولات چرمی دانست، ضخامت چرم می‌باشد. شما هنگام خرید محصولات چرمی بایستی به ضخامت چرم نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر از جمله افرادی هستید که از وسایل خود به خوبی مراقبت نمی­‌کنند، یک چرم ضخیم می­‌تواند تا سال­‌های زیادی در کنار شما دوام بیاورد.

بوی چرم

اگر از جمله کسانی هستید که به خوبی با محصولات چرمی آشنایی دارند، می­‌دانید که بوی محصولات چرمی می‌­تواند، تعیین­ کننده طبیعی یا مصنوعی بودن آن باشد. به همین خاطر هنگام خرید محصولات چرمی بایستی به بوی آن نیز توجه داشته باشید.

انعکاس نور چرم

محصول چرمی، مورد نظر خود را در مقابل نور قرار دهید. اگر این نور به طور کامل و براق بازتاب شد، مطمئن باشید که چرم این محصول از کیفیت خوبی برخوردار نمی­باشد. البته این قانون همیشه صدق نمی­‌کند اما به طور یک قانون کلی، می‌توان گفت که چرم­‌های باکیفیت و طبیعی معمولاً به طور یکسان نور را بازتاب نمی­‌کنند؛ برخی از قسمت­‌ها براق و برخی دیگر مات می­‌باشد.

 

نکات مهم خرید محصولات چرمی

دوام و ماندگاری چرم

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید محصولات چرمی باید بدان توجه داشت، دوام و ماندگاری چرم است. فاکتورهای بسیار زیادی از جمله نوع دوخت، فرایند تولید و متریال مناسب می­‌تواند بر دوام و ماندگاری چرم تاثیر داشته باشد. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن محصولات مورد نظر خود را از برند و فروشگاه­‌های معتبر خریداری فرمایید. ما در مجموعه چرم ماتیسا با ارائه بهترین محصولات چرمی در خدمت شما خریداران عزیز هستیم. شما می­‌توانید برای مشاهده محصولات ما به قسمت فروشگاه مراجعه فرمایید.

بافت پشت چرم

به بافت پشت چرم دقت کنید! چراکه می‌­تواند تعیین ­کننده کیفیت محصول مورد نظر شما باشد. در واقع بافت پشت چرم طبیعی، بافتی پرزی می­باشد که چرم­‌های مصنوعی فاقد این ویژگی هستند.

رنگ و طراحی محصول

فراموش نکنید، آن چیزی که می­‌تواند در خرید محصولات چرمی، ترغیب­ کننده شما باشد، رنگ و طراحی محصول مورد نظر است. در واقع اولین چیزی که در مورد محصولات چرمی توجه ما را به خود جلب می‌­کند، رنگ و طرح آن‌ها خواهد بود. به همین خاطر بایستی به آن توجه داشته باشید تا بتوانید با مقایسه محصولات مختلف، یک محصول مناسب را انتخاب نمایید.

یراق‌­آلات استفاده‌­شده در محصول

در ابتدا شاید توجه به یراق­آلات محصولات چرمی چندان حائز اهمیت نباشد. اما تصور کنید پس از مدت­‌ها جستجو در بازار، بالاخره کیف چرمی مورد نظر خود را خریده‌­اید و اتفاقاً هزینه زیادی هم برای آن پرداخت کرده‌­اید. پس از مدتی، هنگامی که می­‌خواهید زیپ آن را ببندید، زیپ از جا درمی­‌آید و کنده می‌شود. پس بهتر است، هنگام خرید محصولات چرمی به کیفیت یراق­‌آلات آن نیز توجه کنید.

نکات مهم خرید محصولات چرمی

قیمت محصولات چرمی

آخرین، نکته مهم در مورد خرید محصولات چرمی، قیمت آن‌ها می‌­باشد. برای اینکه بتوانید یک خرید موفق داشته باشید، بهتر است قبل از هر چیزی، مقداری را که می­‌خواهید برای خرید محصولات چرمی هزینه کنید، تعیین نمایید. این کار باعث می‌­شود که شما بتوانید با دید بازتری محصولات را مقایسه کنید و خرید راضی کننده‌­ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *