چرم طبیعی

چرا باید چرم طبیعی استفاده کنیم؟

محصولات چرمی

این سوال که چرا باید چرم طبیعی استفاده کنیم؟ از آنجا نشات می‌گیرد که ما با مزیت استفاده از چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی آشنا نیستیم. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین دلایل استفاده از محصولات چرم طبیعی آشنا کنیم. طبیعتا اگر بدانیم که این محصولات، جدا از زیبایی، چه فوایدی برای سلامتی ما دارند، هرگز به سراغ چرم مصنوعی نمی‌رویم و نخواهیم رفت.

چرم، کالایی شیک و قدرتمند است که جذابیت ظاهری و اقتدار شما را افزون می‌‌کند. محصولات چرمی طبیعی همیشه مورد توجه افراد شیک پوش و با سلیقه بوده و استفاده از آن‌ها در جامعه موقعیت بالای اجتماعی را به عموم مردم القا می‌کند.

شاید در نگاه اول، محصولات چرمی طبیعی کمی گران قیمت به نظر برسند ولی اگر زوایای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم در پایان به این نتیجه می‌رسیم که بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر محصولات هستند.

محصولات چرمی طبیعی به دلیل اینکه تا چندین سال قابل استفاده هستند، شما را از خریدهای مکرر بی‌نیاز می‌کنند و مجبور نیستید مرتب برای خرید کیف و کفش و لباستان، هزینه کنید. از سوی دیگر، چون محصولات چرمی، اعتبار و زیبایی خاصی به شما می‌بخشند، شما را از خرید محصولات مختلف بی‌نیاز می‌کنند و به همین سادگی، بسیاری از هزینه‌های جانبی شما کاهش پیدا می‌کند.

با ما همراه باشید …

چرا باید از چرم طبیعی استفاده کنیم؟ [5 مزیت اصلی چرم طبیعی]

 

1- با محصولات چرمی طبیعی سلامتی شما در خطر نیست!

برای تولید محصولات چرم مصنوعی از مواد صنعتی یعنی فرآورده‌های نفتی استفاده می‌شود. تماس پوست با مواد نفتی و صنعتی، اغلب موجب بروز آلرژی، خارش و حتی جوش زدن می‌شود که در دراز مدت به سلامتی شما آسیب خواهد زد.

با توجه به اینکه چرم اصل یک ماده طبیعی می‌باشد، تماس آن با پوست شما هیچ گونه مشکلی برای سلامتیتان ایجاد نمی‌کند و به لحاظ روحی حس خوبی به شما می‌دهد. جالب است بدانید که حتی چرم طبیعی در برابر گرد و غبار و بیماری‌های قارچی مقاوم می‌باشد.

 

2- چرم طبیعی دارای استحکام بالا است

اگر شما یک کفش چرم مصنوعی خریداری کنید، در خوشبینانه‌ترین حالت یک سال عمر مفید خواهد داشت ولی اگر به عنوان مثال بانوان عزیز یک کفش چرم زنانه خریداری کنند، حداقل سه سال کنار آن‌ها خواهد بود. این سه سال مربوط به شرایطی است که شما به خوبی از کفش خود مراقبت نکنید. ولی اگر مراقبت‌های لازم را داشته باشید، حتی بیشتر از ده سال هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

محصولات چرمی طبیعی به دلیل استحکام بالایی که دارند در مقابل عوامل آسیب‌رسان به سادگی خراب نمی‌شوند و در برابر عوامل فرسودگی و آتش، مقاومت بسیار زیادی دارند. این محصولات تا حد قابل توجهی ضد آب هستند و در اثر گذر زمان دچار ترک خوردگی نمی‌شوند. همین موضوع رمز عمر طولانی محصولات چرمی می‌باشد.

به طور کلی محصولات چرمی طبیعی تا سال‌ها بدون افت کیفیت قابل استفاده هستند. زیرا سازندگان محصولات چرمی، در روند دباغی تلاش می‌کنند، محصولی مقاوم و با کیفیت تولید کنند. باید به این نکته توجه داشت که کیفیت و مقاومت محصولات چرمی با یکدیگر تفاوت دارند. دلیل تفاوت قیمت محصولات چرمی طبیعی نیز دقیقا به دلیل تفاوت در کیفیت آن‌ها می‌باشد.

 

3- محصولات چرمی طبیعی نفس می‌کشند

چرم طبیعی، تهیه شده از پوست حیواناتی همچون گاو، گوسفند، روباه و … می‌باشد. همانطور که می‌دانید پوست قابلیت تنفس‌پذیری دارد. این ویژگی سبب می‌شود که هوا بین البسه و کفش چرم طبیعی رد و بدل شود. وقتی هوا به خوبی جریان داشته باشد از تشکیل هر نوع قارچ و کپک جلوگیری می‌کند.

اگر وسایلی دارید که برای یک مدت طولانی قصد استفاده از آن‌ها را ندارید توصیه می‌کنیم، لوازمتان را درون یک کیف چرم طبیعی قرار دهید تا قارچ و کپکی روی آن‌ها ایجاد نشود. زمانی که از لباس و کفش چرمی استفاده می‌کنید، پوست شما به راحتی می‌تواند تنفس کند. تنفس پوست یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های قارچی و آلرژی‌های پوستی می‌باشد. در واقع، محصولات چرمی طبیعی، سلامتی پوست شما را تضمین می‌کنند و همین ویژگی مهم‌ترین مزیت استفاده از چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی می‌باشد.

4- انعطاف پذیری بالای چرم طبیعی

محصولات چرمی طبیعی به مرور زمان انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا می‌کنند. این انعطاف‌پذیری هیچ تغییری در شکل و مقاومت آن‌ها ایجاد نمی‌کند. به همین خاطر بسیاری از چرم دوستان معتقدند که هر چه بیشتر از البسه و لوازم چرمی خود استفاده کنید، نرم‌تر و زیبا‌تر می‌شوند.

5- چرم طبیعی، جاذب آب و رطوبت

احتمالا در فیلم‌های تاریخی دیده‌اید که شمشیرها را درون غلاف‌های چرمی قرار می‌دهند. آیا تا بحال از خود پرسیده‌اید که چرا شمشیر را درون یک غلاف معمولی و ارزان‌تر قرار نمی‌دهند؟

جالب است بدانید که چرم طبیعی جاذب آب و رطوبت است. در اصل برای جلوگیری از زنگ زدن شمشیر و چاقو، آن‌ها را درون غلاف‌هایی که با چرم طبیعی درست شده‌اند، قرار می‌دهند.

حتی امروزه پزشکان به افرادی که از درد پا رنج می‌برند توصیه می‌کنند که از کفش‌های طبی چرمی استفاده کنند.

حال سوال این است چرا چرم؟ در واقع، چرم طبیعی با جذب رطوبت بدن و آب زائد، در درمان دردهای مفصلی و استخوانی بسیار موثر است.

چرم طبیعی همان پوست بدن حیوانات است که روی سطح خود منافذی دارد. این منافذ با گردش جریان هوا از تعریق پا و بوی بد ناشی از آن جلوگیری می‌کنند. این ویژگی، برگ برنده محصولات چرمی طبیعی در مقایسه با چرم مصنوعی می‌باشد.

چرا باید از چرم طبیعی استفاده کنیم؟ [5 مزیت اصلی چرم طبیعی]

نتیجه گیری 

حال که با مزایای خرید محصولات چرمی طبیعی آشنا شدیم، دریافتیم که این محصولات سبک زندگی سالم را به ما هدیه می‌دهند. بنابراین اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، همین حالا برای خرید کفش و البسه چرم طبیعی اقدام کنید و از محصولات فروشگاه ما دیدن نمایید. فروشگاه ماتیسا عرضه‌کننده محصولات چرمی طبیعی با کیفیت و متنوع در خدمت شما عزیزان می‌باشد. در این فروشگاه کلیه محصولات چرمی طبیعی همانند کیف اداری زنانه و مردانه در سایز‌های مختلف، کفش مجلسی زنانه و اسپرت در رنگ‌های تیره و روشن، انواع کمربند چرم مردانه و زنانه و دستبند چرم مردانه و زنانه، عرضه می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *