چرم طبیعی

چگونه می توانیم چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهیم؟

روش های تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی

چرم طبیعی و چگونگی تشخیص آن از چرم مصنوعی مسئله بسیار مهمی در دنیای امروزی می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که تاریخچه چرم طبیعی به زمان غارنشینی انسان‌ها و چه بسا قبل‌تر از آن بر می‌گردد. انسان‌ها پس از شکار حیوانات مختلف، از پوست (چرم) این حیوانات، برای خود لباس و کفش درست می‌کردند. تا مدت‌ها تشخیص چرم طبیعی کار ساده‌ای بود. در واقع در جهان تنها یک نوع چرم وجود داشت و آن هم چرم طبیعی بود.

اما انقلاب صنعتی و پیشرفت تکنولوژی که باعث تغییر همه چیز در جهان شد، بر این مسئله نیز تاثیر گذاشت و باعث شد که چرم مصنوعی پا به عرصه تجارت بگذارد. به همین خاطر اگر به دنبال خرید بهترین محصولات چرم طبیعی زنانه و مردانه یا هر نوع محصول چرمی دیگری هستید، بهتر است با روش تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی آشنا شوید. پس تا آخر این مقاله در کنار ما باشید.

 

آشنایی با تعریف چرم طبیعی و چرم مصنوعی

اولین قدم برای بررسی روش تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی، آشنایی با تعریف چرم مصنوعی و طبیعی می‌باشد. متخصصان حوزه مد چرم طبیعی را اینگونه تعریف می‌کنند: «چرم مذکور، چرمی است که به طور کاملا طبیعی و مستقیم از پوست حیواناتی نظیر گاو و مار توسط دباغخانه‌ها تهیه می‌شود.» در واقع از آنجایی که پوست حیوانات، فسادپذیر هستند، پس از جداشدن از بدن حیوانات از بین می‌روند. پس آن‌ها را به دباغخانه می‌فرستیم تا چرمی محکم تحویل بگیریم. اما چرم مصنوعی چرمی است که از ترکیب پلاستیک و پلی‌اورتون به وجود می‌آید که دارای دو نوع چرم مصنوعی خشک و تر می‌باشد که توضیح تفصیلی هر کدام از حوصله این بحث خارج است.

 

اهمیت تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

چگونگی تشخیص چرم‌های طبیعی از چرم‌های مصنوعی

 

اهمیت تشخیص چرم‌های طبیعی از چرم‌های مصنوعی

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد چرا باید با روش تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی آشنا شویم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور کلی چرم‌های طبیعی، کیفیت و دوام بیشتری نسبت به چرم‌های مصنوعی دارند. به همین خاطر نیز معمولا قیمت چرم طبیعی از چرم مصنوعی بیشتر است.

همین مسئله برخی از تولیدکنندگان را ترغیب می‌کند که با محصولات تولید شده با چرم‌های مصنوعی را به عنوان چرم‌های طبیعی به فروش برسانند. در نتیجه ممکن است عدم آگاهی شما منجر به سوء استفاده برخی از فروشندگان شود. پس بهتر است بتوانید هنگام خرید محصولات چرمی، چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهید تا متضرر نشوید.

 

روش‌های تشخیص چرم‌های طبیعی و مصنوعی

اکنون نوبت آن است پاسخ دادن به این سوال است که چگونه می‌‎توان چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص داد؟ پاسخ به این سوال در خرید محصولات چرمی نظیر جدیدترین مدل‌های کیف یا کفش چرم طبیعی زنانه و مردانه، بسیار تاثیرگذار است.

از جمله روش‌های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لمس کردن: چرم‌های طبیعی معمولا حس گرمی و نرمی را به شما منتقل می‌کنند. در حالی که در چرم‌های مصنوعی این قضیه وجود ندارد.
  • فشار دادن سطح چرم: اگر چرم طبیعی را فشار دهید، سطح این چرم کمی فشرده می‌شود و سپس به حالت اول باز می‌گردد. در حالی که چرم مصنوعی بسیار سخت می‌باشد.
  • بو کردن: چرم‌های مصنوعی دارای بوی شیمیایی یا پلاستیکی می‌باشند. در حالی که بوی چرم‌های طبیعی بسیار خوشایند و لطیف است.
  • نگاه کردن به سطح چرم: چرم‌های مصنوعی دارای سطحی صاف و بدون منافذ می‌باشند. در حالی که سطح چرم طبیعی، دارای منافذ کوچک و دانه دانه است.

از جمله روش‌های دیگر نیز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • خواندن مشخصات محصول: شما می‌توانید با خواندن مشخصات درج شده بر روی محصول نیز از طبیعی یا مصنوعی بودن چرم آن مطلع شوید.
  • وزن چرم: غالبا چرم‌های طبیعی سنگین‌تر از چرم‌های مصنوعی هستند. شاید این اصطلاح را شنیده باشید که می‌گویند محصولات چرم طبیعی، لاشه‌دار هستند یعنی وزن زیادی دارند.

در تمامی روش‌های فوق الذکر امکان به اشتباه انداختن شما توسط تولیدکنندگان چرم مصنوعی وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است برخی از تولیدکنندگان، بوی چرم‌های طبیعی را به چرم مصنوعی منتقل کنند. پس بیایید با بهترین روش‌های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی آشنا شویم.

 

روش های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

چرا تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی مهم است؟

 

بهترین روش‌های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی کدامند؟

از جمله بهترین روش‌های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • خم کردن: اگر چرمی که در دستان شماست به راحتی خم شد و سپس به حالت اولیه بازگشت، این چرم قطعا طبیعی است. اما اگر چرم مذکور، به سختی خم شد و چین و چروک‌های آن نیز از بین نرفت، مصنوعی می‌باشد.
  • حرارت دادن: در ابتدا باید بگوییم که بهتر است از این روش در مغازه‌ها استفاده نکنید. کافی است، چرم را در معرض حرارت کبریت یا فندک قرار دهید. اگر این چرم، سوخت و خود را جمع کرد و بوی پلاستیک داد، قطعا مصنوعی است. در غیر این صورت طبیعی می‌باشد.
  • رطوبت دادن: برای این روش، کافی است چند قطره آب را بر روی چرم مورد نظر خود بریزید، اگر قطره‌های آب جذب چرم شدند، این چرم قطعا طبیعی است. در غیر این صورت، مصنوعی می‌باشد.

 

بهتری روش تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

خرید محصولات چرمی کاملا طبیعی

 

درست است که روش‌های مذکور، بهترین روش‌های تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی می‌باشند. با این حال باز هم امکان اشتباه شما وجود دارد. چون امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که چرم‌های مصنوعی بسیار شبیه به چرم‌های طبیعی ساخته شوند. پس بهترین کار این است که از فروشگاه‌های معتبر، محصولات چرمی مورد نظر خود را خریداری فرمایید.

ما در مجموعه ماتیسا با معرفی محبوب‌ترین مدل‌های کیف چرم طبیعی زنانه و مردانه و سایر محصولات چرمی، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشیم. شما می‌توانید همین الان پس از مشاهده محصولات ما که از چرم‌های کاملا طبیعی ساخته شده‌اند، سفارش خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *